Usuwanie ciąży w Polsce

W Polsce aborcja dopuszczona jest przez prawo w trzech wyjątkowych przypadkach:
1. “ciąża stanowi zagrożenie dla życia lub zdrowia kobiety ciężarnej”;
2. “badania prenatalne lub inne przesłanki medyczne wskazują na duże prawdopodobieństwo ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu”;
3. “zachodzi uzasadnione podejrzenie, że ciąża powstała w wyniku czynu zabronionego” (np. kazirodztwo, gwałt).

Jak usunąć ciążę w Polsce?

Wyróznimy 2 metody aborcji - medyczną i farmakologiczną.
Aborcja Medyczna - bezpieczny zabieg w Klinice ginekologicznej za granicą. Pobyt w klinice trwa ok. 3 godzin, natomiast sam zabieg 20 minut. Na miejscu są wykonywane wszystkie badania oraz sprawdzany stan zdrowia pacjentki. Przerwanie ciąży to zabieg medyczny wykonywany w znieczuleniu ogólnym. Z tego powodu pacjentka nie odczuwa bólu. Zmniejsza również ryzyko powikłań i skutków ubocznych, takich jak obfite krwawienie, gorączka i infekcje. Zabieg nie jest legalny w Polsce.
Aborcja Farmakologiczna - czyli usuwanie ciąży przy pomocy tabletek poronnych. Działanie tabletek powoduje bardzo duże skurcze dzięki którym płód może zostać wydalony z macicy. Najczęściej po aborcji farmakologicznej trzeba iść do sprawdzonego ginekologa na łyżeczkowanie macicy. Jeżeli tego nie zrobimy, niewydalone resztki płodu zgniją w macicy. Usuwanie ciąży tym sposobem nie jest legalne w Polsce.

Gdzie i do kiedy można dokonać aborcji?

W Czechach i na Słowacji panuje bardzo liberalny system w związku z usuwaniem ciąży. Nie istnieją żadne przeszkody prawne, jedynie ograniczenie czasowe (do 12 tygodnia ciąży).
- Kobieta ciężarna nie ponosi odpowiedzialności karnej za przerwanie ciąży.
- Polskie prawo karne nie przewiduje możliwości karania osób, które dokonały aborcji na terenie państwa dopuszczającego legalność tego zabiegu.
- Nie jest wymagana wizyta u ginekologa przed przyjazdem do naszej kliniki. Przeczytaj więcej na temat usuwania ciąży lub umów się na zabieg.
UWAGA!

W związku utrudnieniami w przemieszczaniu się po Słowacji, pacjentki będzie przyjmował nasz  oddział w Czechach.

Ostatnia aktualizacja