Aborcja

Usunięcie ciąży w znieczuleniu ogólnym:
Cena 390 euro (1800 zł) - metoda próżniowa

Usuwanie ciąży w Czechach, na Słowacji
- Aborcja tutaj jest całkowicie legalna tylko do dwunastego tygodnia ciąży.
- Nie podaje się żadnych powodów ani informacji.
- Kobieta ciężarna nie ponosi odpowiedzialności karnej za przerwanie ciąży.
- Polskie prawo karne nie przewiduje możliwości karania osób, które dokonały aborcji na terenie państwa dopuszczającego legalność tego zabiegu.

Niemcy, Holandia
- w klinikach w tych państwach musisz odczekać ustawowy czas kilku dni. Pacjentka ma prawo na każdym etapie zrezygnować bez podawania jakichkolwiek powodów. Jest to normalne przy tego typu zabiegu i nie budzi jakiegokolwiek zdziwienia.
- Najwcześniej można wykonać taki zabieg od szóstego tygodnia ciąży.
- Nie jest wymagana wizyta u ginekologa przed przyjazdem do naszej kliniki.
Gdzie i do kiedy można dokonać aborcji?

Płodność - Antykoncepcja

Aborcja, która przebiegła bez komplikacji nie ma żadnego negatywnego wpływu na płodność. Następne jajeczkowanie nastąpi za mniej więcej 2 – 5 tygodni od dnia przerwania ciąży. Może Pani w tym czasie ponownie zajść w ciążę, w przypadku gdy nie stosuje żadnych środków antykoncepcyjnych.

Może Pani zaraz po przerwaniu ciąży (nawet w tym samym dniu) zacząć stosować hormonalne środki antykoncepcyjne (tabletki, plastry, zastrzyk).

Po profesjonalnie przeprowadzonym zabiegu jest nikłe prawdopodobieństwo wystąpienia jakichkolwiek komplikacji.

Ważne informacje – aborcja / usuwanie ciąży

Powinna być Pani przekonana, że jest w ciąży.
Aby być pewnym powinno się przeprowadzić co najmniej jeden test ciążowy.

Wizyta u ginekologa
Wizyta u ginekologa może być pomocna, ale nie jest obowiązkowa ani wymagana.

Grupa krwi
Jeśli ma Pani stwierdzoną grupę krwi lub dysponuje książeczką ciąży prosimy o wzięcie tych dokumentów ze sobą.

Lekarstwa
Prosimy poinformować w momencie ustalania terminu o zażywanych przez Panią lekarstwach

Jedzenie, picie, palenie, guma do żucia
W ciągu ostatnich 6 godzin przed podaniem narkozy wzbronione jest jedzenie, picie, żucie gumy, ssanie cukierków i palenie. W innym przypadku powstaje ryzyko wymiotów podczas działania narkozy i ciężkiego zapalenia płuc w wyniku dostania się treści żołądka do układu oddechowego

Aborcja Słowacja – porady

Jakie dokumenty są potrzebne do wykonania zabiegu?
Nie trzeba przedstawiać żadnych dokumentów, pozwoleń. Należy mieć tylko badania krwi (grupa krwi, morfologia, czas protrombinowy) i to wszystko.

Ile kosztuje zabieg usunięcia ciąży?
Łączny koszt to 390 euro lub 1800 zł ze wszystkim.

Tabletki czy zabieg?
Tabletki wczesnoporonne nigdy nie dają jakiejkolwiek pewności. Zabieg jest przeprowadzany w profesjonalnych klinikach przez wykwalifikowany zespół lekarzy. Klientki są pod stałą opieką specjalistów. Całkowita skuteczność.

Czy będę mogła zajść później w ciąże?
Aborcja, która przebiegła bez komplikacji nie ma żadnego negatywnego wpływu na płodność oraz na późniejsze zabiegi medyczne i operacje. Już dwa tygodnie po przerwaniu ciąży występuje następne jajeczkowanie i można ponownie zajść w ciążę.

Jak odpowiednio przygotować się do zabiegu, by oszczędzić sobie stresu i zamartwień? Przeczytaj już teraz!

Metody aborcji

Dwie skuteczne metody aborcji:
1. Aborcja farmakologiczna– za pomocą tabletek wczesnoporonnych, przyjmowanych pod kontrolą lekarza. Średnio skuteczna, wiążąca się z wieloma możliwymi powikłaniami.

2. Aborcja w klinice – najbezpieczniejsze rozwiązanie, gwarantujące stałą opiekę lekarzy i pielęgniarek przez cały zabieg oraz w okresie około zabiegowym.

Po zabiegu

Ból
Bezpośrednio po zabiegu chirurgicznym dochodzi do obkurczenia się macicy. Prowadzi to w rzadkich przypadkach do krótkotrwałych bolesnych skurczów lub bólu podbrzusza. Pacjentka zawsze otrzymuje środki przeciwbólowe. Generalnie stopień bólu jest podobny jak podczas menstruacji lub słabszy. Można przyjmować leki typu no-spa oraz inne przeciwbólowe: ibuprofen, paracetamol itp.

Krwawienie
Krwawienie po chirurgicznym przerwaniu ciąży jest zazwyczaj słabsze niż typowe dla większości kobiet krwawienie menstruacyjne. Może ono jednak wystąpić nieregularnie, na przykład przez pierwsze 1-2 dni może nie wystąpić wcale lub być bardzo słabe a następnie może wystąpić ponownie. W niewielu przypadkach krwawienie może być silniejsze, przy czym krew po wypłynięciu z macicy i znalezieniu się w pochwie może tworzyć skrzepy.

Test ciążowy
Hormon hCG obecny podczas rozwijającej się ciąży wydalany jest dosyć powoli a dostępne w aptece testy ciążowe są bardzo czułe. Z tego powodu test ciążowy może pomimo przeprowadzonej aborcji nawet przez 3 tygodnie pokazywać wynik pozytywny. Test warto wykonać dopiero po 3 tygodniach. Dzięki badaniu USG uzyska Pani pewną informację o tym, czy jest Pani jeszcze w ciąży czy już nie.

Ciężka praca fizyczna
Dla większości kobiet usunięcie ciąży nie obciąża bardziej niż typowa menstruacja. Oznacza to, że może pani wykonywać wszystkie czynności, które nie są dla Pani niecodziennym wysiłkiem.

Aborcja oznacza dla Pani organizmu początek następnego cyklu. Najczęściej następna menstruacja występuje od 1 do 6 tygodni po wykonanym zabiegu. Może ona być silniejsza od typowej. Jeśli nie wystąpi po 6 tygodniach należy niezwłocznie udać się do lekarza w celu wykluczenia ciąży i przyjęcia środków na wywołanie okresu.

Ważne zalecenia po zabiegu aborcji
a) zaraz po zabiegu należy pić wodę niegazowaną oraz spożywać dietetyczne, lekkie jedzenie
b) nie wolno prowadzić samochodu 12 godz po zabiegu.
- Nie wolno podnosić ciężkich przedmiotów i uprawiać sportu przez tydzień po zabiegu.
c) Nie wolno korzystać z wanny i basenu przez dwa tygodnie po zabiegu (tylko prysznic!)
d) Zakaz uprawiania seksu aż do końca pierwszej menstruacji po zabiegu (około 4 tygodnie)
e) Po zabiegu aborcji nie stosuje się profilaktycznie antybiotyków. Jedyny przypadek to wysoka gorączka powyżej 38°C. Oznacza to że nastąpiła infekcja bakteryjna. Statystycznie występuje w jednym przypadku na sto.
f) W razie bólu można przyjąć środek przeciwbólowy np: NoSpa, Ibuprom itp.
g) Zakaz używania tamponów przez 2 miesiące od zabiegu.
h) Alkohol można pić najwcześniej po 3 dniach od zakończenia krwawienia.
i) Okres może pojawić się już pięć dni po zabiegu lub nawet po 4 tygodniach od zabiegu. Jeśli okres nie wystąpi do 6 tygodni od zabiegu konieczne jest zgłoszenie się do lekarza.
j) Kilkudniowy ból brzucha (podobny jak przy okresie), krwawienie do 7 dni, żółto-brązowy śluz oraz:
– brak krwawienia
– krwawienie 2 dni, przerwa w krwawieniu 3 dni a następnie mocniejsze krwawienie ze skrzepami.
– plamienia do 2 tygodni.
to normalne objawy jakie mogą wystąpić u pacjentek.
k) Jeśli wszystko jest w porządku to kontrolne badanie USG nie jest potrzebne. Badanie kontrolne USG można wykonać dopiero po pierwszej miesiączce. wcześniejsze wykonanie nic nie daje a może spowodować infekcję bakteryjną.
l) 12 dni po zabiegu żaden lekarz nie rozpozna że był wykonany jakikolwiek zabieg.