Ważne informacje dot. naszych zabiegów

W poniższej sekcji umieszczamy odpowiedzi na często zadawane pytania przez naszych pacjentów dotyczące zabiegów oraz innych ważnych spraw. Mamy nadzieję, że okażą się pomocne również i Państwu.
    ✔ Wszystkie zabiegi są wykonywane w znieczuleniu ogólnym pod pełną stałą kontrolą anestezjologa.

✔ Pacjentki przyjeżdżające do nas mogą za wszystko płacić zarówno w euro jak i w złotówkach. Płacąc w złotówkach należy mieć wyliczoną wartość ponieważ nie rozmieniamy złotówek i nie wydajemy z nich reszty ! Ceny w złotych są stałe i niezależne od kursu walut. !! UWAGA !! Za zabiegi i transport płacimy w jednej walucie albo euro albo złotówki.

✔ Pacjentki nieletnie. Pacjentki poniżej 18 roku życia muszą przyjechać ze swoim opiekunem prawnym (rodzicem)

✔ Antykoncepcja po aborcji. Proponujemy założenie wkładki domacicznej (spirali) w trakcie zabiegu. Całkowita cena Spirali miedzianej + założenie tylko 85 euro.(350 zł) (Inara Cu 375, Safeload T Cu 380A, i inne. Wszystkie pięcioletnie). Całkowita cena Spirali hormonalnej Mirena + założenie 290 euro (1250 zł).

Zabieg usunięcia ciąży metodą próżniową wykonuje się między 6 a 12 tygodniem ciąży. Oczywiście można wykonać ten zabieg wcześniej ale istnieje znaczne ryzyko niepowodzenia. Poniżej 6 tygodnia istnieje też problem czy ciąża jest prawidłowa czy pozamaciczna.

✔ Jeśli potrzebujesz możesz śmiało przyjąć przed podróżą Aviomarin popijając minimalną ilością wody. Przyjęcie Aviomarinu należy zgłosić w recepcji lub podczas konsultacji z anestezjologiem pokazując ulotkę i główny składnik Aviomarinu – dimenhydramina.

✔ Płatność za zabiegi tylko gotówką – w związku z pojawiającymi się co jakiś czas problemami z naszym terminalem oraz kartami pacjentek postanowiliśmy, że najrozsądniej będzie rozliczać się w gotówce. W czasie podróży także nie polecamy być całkowicie zależnym od karty płatniczej.

✔ Jeśli wciąż zastanawiasz się nad dokonaniem zabiegu, a najważniejszym czynnikiem jest aspekt finansowy, przeczytaj aborcja cena.

✔ Aborcja farmakologiczna. Dlaczego jej nie wykonujemy? KLIKNIJ by przeczytać o aborcji farmakologicznej

✔ Ważne zalecenia po zabiegu aborcji

a) zaraz po zabiegu należy pić wodę niegazowaną oraz spożywać dietetyczne, lekkie jedzenie
    b) nie wolno prowadzić samochodu 12 godz po zabiegu.- Nie wolno podnosić ciężkich przedmiotów i uprawiać sportu przez tydzień po zabiegu.
    c) Nie wolno korzystać z wanny i basenu przez dwa tygodnie po zabiegu (tylko prysznic !!)
    d) Zakaz uprawiania seksu aż do końca pierwszej menstruacji po zabiegu (około 4 tygodnie)
    e) Po zabiegu aborcji nie stosuje się profilaktycznie antybiotyków. Jedyny przypadek to wysoka gorączka powyżej 38°C. Oznacza to że nastąpiła infekcja bakteryjna. Statystycznie występuje w jednym przypadku na sto.
    f) W razie bólu można przyjąć środek przeciwbólowy np: NoSpa, Ibuprom itp.
    g) Zakaz używania tamponów przez 2 miesiące od zabiegu.
    h) Alkohol można pić najwcześniej po 3 dniach od zakończenia krwawienia.
    i) Okres może pojawić się już pięć dni po zabiegu lub nawet po 4 tygodniach od zabiegu. Jeśli okres nie wystąpi do 7 tygodni od zabiegu konieczne jest zgłoszenie się do lekarza po tabletki na wywołanie okresu . Jeśli po 4 tygodniach od zabiegu nie wystąpił jeszcze okres to należy obowiązkowo wykonać kontrolnie test ciążowy.
    j) Kilkudniowy ból brzucha (podobny jak przy okresie), krwawienie do 7 dni, żółto-brązowy śluz oraz:
    – brak krwawienia
    – krwawienie 2 dni, przerwa w krwawieniu 3 dni a następnie mocniejsze krwawienie ze skrzepami.
    – plamienia do 2 tygodni.
    to normalne objawy jakie mogą wystąpić u pacjentek.
    k) Jeśli wszystko jest w porządku to kontrolne badanie USG nie jest potrzebne. Badanie kontrolne USG można wykonać dopiero po pierwszej miesiączce. wcześniejsze wykonanie nic nie daje a może spowodować infekcję bakteryjną.
    l) 12 dni po zabiegu żaden lekarz nie rozpozna że był wykonany jakikolwiek zabieg.